דיור מוגן, קהילה ומה שביניהם

שילוב בין מגבלות פיזיות לבין צמצום המעגל החברתי, מוביל קשישים רבים לתחושות בלתי מוכרות של בדידות. בתי דיור מוגן הצליחו להילחם בבעיה, וליצור סביבת מגורים שמבוססת על קהילה תומכת

כבר מגיל קטן, כולנו מתרגלים לחיות בקבוצה – החל מהתא המשפחתי ועד לכיתה בבית הספר. בשלבים מתקדמים יותר הקבוצה שלנו יכולה להיות חוג הספורט בשכונה, החברים מהעבודה והשכנים מהבניין. אלא שעם השנים, ובייחוד בגיל השלישי, כמות הקבוצות שלנו מתחילה להצטמצם. אנשים מבוגרים מתקשים לעתים לצאת מהבית, לא תמיד מוצאים מסגרות שמתאימות להם וגם מאבדים חלק מהחברים שנקשרו אליהם. כתוצאה מכך, חלק לא מבוטל מהיום הם עלולים להימצא לבד, מצב לא פשוט שעלול להחמיר גם את תחושותיהם הפיזיות.

בתי דיור מוגן, שמספקים מגורים לבני הגיל השלישי העצמאיים, מתמקדים לא רק בדירה עצמה אלא במעטפת הכוללת של צורכי דייריהם. בדיוק בגלל זה, תוכלו למצוא ברבים מהם מבחר מרשים של פעילויות, חוגים והזדמנויות ליצור קשרים חדשים. כל דייר שמגיע אל בית דיור מוגן מצטרף למעשה לקהילה חמה, שחוגגת יחד חגים, מציינת אירועים ומבלה בתוך הבית ומחוץ לו. מה שאומר שאם חששתם להתמודד עם בדידות וחיפשתם בית שמתאים לכם מכל הבחינות, החל מהדירה עצמה ועד לאזורים המשותפים, דיור מוגן הוא המקום המתאים עבורכם.

איך זה בא לידי ביטוי בפועל?

ברשת דיור מוגן מגדלי הים התיכון למשל, אפשר להבחין בתשומת הלב המוקדשת לקהילה כבר מהרגע הראשון. שלא במקרה, הרשת דוגלת במשפט “מעניין לחיות פה”, והוא ניכר בכל אחד מהבתים שלה. דיירי מגדלי הים התיכון יכולים לקחת חלק בחוגים, להשתלב בהרצאות ובסדנאות, להצטרף אל חדר הכושר, לצאת לטיולים ועוד – בליווי השכנים החדשים שלהם.

בנוסף, מגדלי הים התיכון יוזמת גם מבחר אירועים שמתקיימים מחוץ לבתים, כמו למשל אליפות הזהב שהיא תחרות שנתית בהשתתפות בני 65 ומעלה שמחולקת למספר מקצים: שחייה, ריצה, כדורגל, שחמט, ברידג’, טניס שולחן, שש בש ועוד. אז אם רציתם למלא את היום שלכם בעניין ותוכן, תשמחו לגלות שקיימים פתרונות שתפורים בדיוק למידות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top